Balandžio 28- gegužės 1 dienomis vyko Plungės „Saulės“ gimnazijos koordinuojamo projekto „Green Mathematics- Creative Experiences and Possibilities“ klasių mainai su Huittinen mokyklos mokiniais. Savaitę laiko dešimt gimnazistų su mokytojomis Ligita Erminaite ir Jolanta Mažukne produktyviai, turiningai ir tvariai leido laiką Suomijoje kartu su projekto partneriais.
Susitikimo tikslas- pratęsti tvarumo paieškas ir pagilinti tvarkingą, orų žmogaus požiūrį į gyvenimo būdo ir aplinkos santykį.
Aplankytame Helsinkio Mokslo centre- akivaizdžios jungtys, kaip mokslo ir technikos pasiekimai koreliuoja su edukaciniu socialiniu konstruktu. Prasmingas ir informatyvus susitikimas įvyko Huittinen Švietimo skyriuje, kur aptartos Suomijos švietimo ir edukacijos sėkmės, pabrėžta mokytojų ir mokinių geros socialinės savijautos svarba. Projekto partnerių mokykloje dvišalėse grupėse ruošti ir pristatyti pranešimai apie Suomijos ir Lietuvos tvarumo principus ir abiejų valstybių požiūrius į klausimus, kurių nebegalima atidėlioti ir būtina spręsti tuojau pat. Apie pasekmes ir perspektyvas samprotavo patys mokiniai. Praktinių pavyzdžių ir idėjų rasta lankantis Vandens valymo įmonėje, stebint saulės jėgainių energetinius blokus, lankantis organiniame šeimos ūkyje, gėrintis sengirės ir senvagės gamtovaizdžiais bei vaikštant mediniais dendrologinio raisto takais.
Suomiai moka tvariai ilsėtis gamtoje: vaikščioti miškų masyvuose, maudytis eketėje, iškylauti su šeimos nariais ir bendradarbiais. To išmokome ir mes. Dabar drąsiai galime konstatuoti, kad tvarumo išmokstama ir tai yra ne mada, o būtinybė. Įgyta patirtimi jau dalinomės, skaitėme pranešimą „Nordplus Junior „Tvaraus koridoriaus“ kūrimas Plungės „Saulės“ gimnazijoje“. Žaliąją konferenciją organizavo Šiaulių švietimo centras.
Projekto koordinatorės
L. Erminaitė ir J. Mažuknė