Erasmus+ mokyklinių mainų partnerysčių projekto ,,Hooked on Mathematics” veikla. Integruotos lietuvių kalbos, matematikos ir anglų k. (minkštasis – dalinis integravimas) pamokos ,,Rašytinės inscenizacijos apie matematiką (nuo asmeninio santykio iki pavyzdžio aplinkoje).
Artėjant mokinių žiemos atostogoms, gruodžio 18 dieną, lietuvių kalbos pamokoje darbus apie matematiką rašė ir samprotavo Ic ir IIa klasių gimnazistai. Anot pačių mokinių, tai kitokios- naujų potyrių ir atradimų pamokos: ,,Iki šios pamokos matematiką suprasdavau gana siaurai. Skaičiai, skaičiavimai, daugyba, dalyba… Matematika nėra mano mėgstama pamoka. Tai pirmas kartas, kai be pykčio ir nusivylimo galvoju apie šį dalyką. Ir man tai patiko!”; ,,Vaizdo įraše „Golden Ratio” buvo rodoma, kaip iš mažo skaičiaus, kuris atrodo visiškai bereikšmis, susidaro begalybė. Vaizdo įrašą pradžioje buvo sunku suprasti, tačiau eigoje supratau, skaičiai, kaip ir raidės – jų mums reikia kiekvieną dieną. Juos galime naudoti mene ar net literatūroje”; ,, Ką mums reiškia matematika gyvenime? Ji ir yra gyvenimas. O perskaičius M. Edžvort frazę, kad tiesi linija dorovėje, kaip ir matematikoje, – visų trumpiausias kelias… supratau, jog tai yra neatsiejama mūsų dvasinio ir fizinio gyvenimo dalis”, ,,Einant metams skaičiavimų tik daugėja. Laiko planavimas, pinigų paskirstymas reikalingiems dalykams, maisto gaminimas… Pripažinsiu, ateitis išties baugina, supratus kiek matematikos žinių visur reikės… Tikiuosi, jog viską įveiksiu, o įpratus, tai taps lengva mano kasdienybe”; ,,Žmonės, užsisklendę kasdienybėje, bijo ieškoti naujų, nepaaiškinamų dalykų”, ,, …nuo mažiausių dalelių iki pat neaprėpiamų galaktikų…
Sumaniau praktiškai patikrinti. Mėgstu sportuoti, užsiimu dziudo. Taigi, imu savo sportinę aprangą – dziudogą, greitai liniuote,, perbėgu” audiniu ir net aiktelėju… Vos per kelias minutes atradau pribloškiančius matematinius santykius. Tas paslaptingas ,,Golden Ratio” siejasi su sportu! Negaliu patikėti! Manau, radusi daugiau laisvo laiko, būtinai paieškosiu ir daugiau sąsajų…”
Tokios ir panašios mintys nugulė gimnazistų samprotavimuose. Projekto bei pamokos idėja sukūrė naujas jungtis ir pridėtinę vertę. Dabar svarbu to nepaleisti…
Mokytoja Jolanta Mažuknė