Kovo 23 dieną keturiolika Plungės „Saulės“ gimnazijos trečiokų ir juos lydinčios
mokytojos Ligita Erminaitė ir Jolanta Mažuknė išsiruošė į projekto veiklas tarptautinėje European
School Luxembourg 1 mokykloje, Liuksemburge. Projekto laikas – kovo 23-30 dienos.
Su lūkesčiais ir dideliu noru patirti nauja pasitikome kovo 24 dieną. Mus priėmė
mokyklos partnerės Liuksemburge koordinatorė Margarita Gudeikienė. Išsamiai aptarėme
dienotvarkę ir panirome į veiklas. Neatsitiktinai pirmoji jų – anglų kalbos pamoka kartu su
mokiniais iš daugiau nei dešimt šalių. Vėliau vyko supažindinimas su beveik 3000 mokinių
turinčios mokyklos erdvėmis, kurių detalės atskleidė turimus pasirinkimus ir galimybes. Dienos
kokybės ženklą pastiprino apsilankymas ir susipažinimas su Europos Sąjungos Parlamento
struktūra, veikla ir svarba bei trijų valandų trukmės simuliacinių veiklų vykdymas.
Antrosios dienos ekonomikos pirmosios pamokos pabaigoje rezonavo mokinių iš
Lietuvos padaryta išvada, kad praktinė ekonomika yra galimybė kurti nepriklausomą, savarankišką
ateitį. Saugumą, žinias ir gerą savijautą užtikrino pozityvumo praktikumas, dalyvavimas
konferencijoje ,,Apie kibernetines patyčias ir saugumą“ bei anglų kalbos pamoka „Kalbėjimo
pasimatymas“. Dienos praktikas baigėme pratybomis modernaus meno „MUDAM“ muziejuje.
Trečiosios dienos veiklos vėl įpareigojo dalyvauti pamokose. Pirmoji – anglų kalbos
pamoka ,,Plečiame žodyną“, kur mokiniai, žaisdami stalo žaidimus grupėse, plėtė anglų kalbos
leksines galimybes. Dienos ašis – apsilankymas aukščiausios instancijos Europos Teisme. Čia
aukštas pareigas užimanti lietuvė supažindino su teisininkų lingvistų (vertėjų) darbo specifika ir
daugiakalbystės reikšme teisinėje sistemoje bei parodė svarbiausią Europos Teismo salę. Seniausias
Liuksemburgo miestelis Echternachas kvietė susipažinti su istoriniu ir kultūriniu paveldu. O dienos
pabaigą vainikavo susitikimas su Mokinių parlamento nariais, kurie pristatė savo užklasinę veiklą
mokykloje. Džiugu, kad jie savarankiški, iniciatyvūs, organizuoti ir jais galima pasitikėti.
Lietuviškumo žymę turinti ketvirtoji diena buvo turininga sociologijos pamoka apie
migraciją, lietuvių kalbos pamoka ,,Lietuvių kalbos mokymo skirtybės ir vienybės“, lietuvių kalbos
pamoka ,,Skirtingos tapatybės. Asmenybės savikūra“, dailės terapijos pamoka ,,Gera savijauta“,
geros savijautos veikla ,,Šokame Capoeirą“, vėlyva ekskursija po Liuksemburgo senamiestį. Mūsų
tautiečių išsilavinimą, daugiakultūrinę dimensiją ir paklausą rodo gausus lietuvių būrys tiek
tarptautinėje mokykloje, tiek europinės svarbos institucijose.
Penktosios dienos rytas prasidėjo konferencijoje ,,Be streso“, o diskusijoje
,,Neatidėliok“ buvo aktyvinamas brandžios asmenybės ūgties rodiklis. Lietuvių kalbos pamokos
debatuose sporto tema kalbėta su lietuvių kalbą besimokančiais mokiniais. Vėliau apsilankyta
turtingoje, erdvioje bibliotekoje, kurioje norisi mokytis, atlikti projektinius darbus ar tiesiog
užpildyti tarp pamokų esančius langus. Vyko krepšinio varžybos, jungusios Liuksemburgo Lietuvą
su gimtąja Lietuva. Dienos pabaigoje apžiūrėtas senasis, nepatirtas Liuksemburgas. Visas dienas
mus lydėjo Liuksemburgo mokiniai lietuviai.
Paskutinė veiklų diena geografiškai prasiplėtė į seniausią romėniškos kilmės
Vokietijos pasienio miestą Trierą. Ieškodami apčiuopiamos, pasveriamos, pamatuojamos bei
įvertinamos projektinės naudos, reflektuodami įvardinome akivaizdžius pridėtinius mokinių
socialinius, moduliuojančius motyvaciją ir asmenybinių pokyčių raidą rezultatus.
Anot buvusios vyriausybės kanclerės Mildos Dargužaitės žodžių: „Neškime Lietuvą į
pasaulį, o pasaulį į Lietuvą“. Mes taip ir darome… O už tokią galimybę dėkingi esame Europos
Sąjungai ir Švietimo mainų paramos fondui, kurie finansuoja projektą.
Ligita Erminaitė,
Jolanta Mažuknė