Plėsdami Plungės „Saulės” gimnazijos pamokų kitaip ir kitoje erdvėje galimybes ir ribas, 3b klasės mokiniai kartu su auklėtoja Ligita Erminaite, mokytoja Jolanta Mažukne bei keturiais kitų klasių vienuoliktokais birželio 10-12 dienomis surengė edukacinę išvyką į Stokholmą ir Rygą, kurios metu mokiniai dalyvavo septyniose netradicinėse pamokose.
Pirmoji pamoka vyko „Izabelės” kelto denyje. Mokytoja Jolanta priminė vienuoliktokams blogo rašymo galimybes, o anglų kalba jie aprašė savo pirmus įspūdžius laive ir lūkesčius Stokholme. Kita pamoka vyko karaokė bare, kur vienuoliktokai, išsirinkę dainas, jas dainavo visiems, grojo atsivežta gitara. Trečiosios pamokos metu, kuri vyko ankstyvą antradienio rytą artėjant prie Stokholmo krantų, mokiniai dalinosi patirtimi, kaip gražiau fiksuoti unikalų Švedijos kraštovaizdį, fotografavo, stengėsi atrinkti ekspozicijai tinkamiausias nuotraukas. Ketvirtoji pamoka vyko Vazos muziejuje, apie kurį pirmiausiai, iš anksto pasiruošęs, trumpai papasakojo išvykos dalyvis Adomas, o vėliau klausėme muziejaus gido pasakojimo anglų kalba. Vėlesnei pamokai namų darbus mokiniai ruošė prieš išvykdami, o vyko ji centrinėje Stokholmo dalyje. Savi gidai rodė kelią ir pasakojo apie Karalių rūmus, Nobelio aikštę ir miesto pasididžiavimą- Siaurąją gatvelę. Šeštoji pamoka vėl vyko laivo denyje, o skyrėme ją refleksijai apie Stokholmą. Paskutinis išvykos pamokų ciklo užsiėmimas vyko Rygoje, kurios senamiestyje mokiniai, naudodamiesi išmaniaisiais telefonais, grupėmis ieškojo tam tikrų objektų, juos fotografavo, atrinkinėjo nuotraukas ekspozicijai „Dviejų sostinių- Stokholmo ir Rygos- gamtos ir architektūros perlai”. Reflektavome turėdami daugiau patirčių, mat mokiniai jau buvo lankęsi Rygoje žiemą, todėl lyginome žiemos ir vasaros emocinius pokyčius Rygoje.
Ir pabaigai… tai buvo tikrai smagios netradicinės dalykinės ir gyvenimo pamokos. Aš, kaip auklėtoja ir mokytoja, mačiau, kaip mano vienuoliktokai įgijo įvairių naujų dalykinių ir asmenybės formavimui būtinų kompetencijų. Jie mokėsi planuoti, skaičiuoti, viešai kalbėti, saugoti vienas kitą, padėti, bendrauti- kalbėti ir kalbėtis, mandagiai elgtis, susivokti nepažįstamoje erdvėje ir kalbėti svetimomis kalbomis. Esame dėkingi direktoriui, kad patikėjo mumis, mokytojai Jolantai už drąsą lydėti mus, mokantiems mokytojams už supratingumą, mokiniams ir tėvams už gražius žodžius parvežus „sveikus ir labai laimingus vaikus”. Tikiu, kad praplėtėme naujo pobūdžio mokymo ir mokymosi netradicinėse erdvėse (ir užsienyje) galimybes, kurios galbūt sėkmingai bus taikomos gimnazijoje.
Mokytoja Ligita Erminaitė